Er moet iets gerepareerd worden in uw woning. Hoe kunt u dat melden?
Wanneer blijkt dat er iets gerepareerd moet worden in uw woning en het betreft een reparatie waarvoor de verhuurder verantwoordelijk, kunt u contact opnemen met Q-RO via het Reparatie Verzoek formulier.
Hoe lang duurt het voordat een reparatie wordt uitgevoerd?
Afhankelijk van de aard van de reparatie proberen wij zo spoedig mogelijk de reparatie te laten uitvoeren door de technische dienst van Q-RO.
Wat kunt u doen bij problemen met schimmel en vocht?
Als blijkt dat u problemen ondervindt van vocht en schimmel in uw woning dan kunt u contact opnemen met Q-RO. Vocht en-schimmelproblemen zijn in de meeste gevallen te voorkomen.
Hieronder staan een aantal tips om vocht en-schimmelproblemen te voorkomen.
- Voer het vocht af. Zet na het douchen en koken een raam of deur open;
- Droog na het douchen de muren en vloer met een trekker. Het water wordt dan afgevoerd via het gootje en hoeft dan niet te verdampen;
- Ventileer uw woning. Ventilatie is een constante luchtverversing. Bij ventileren zijn er ten minste twee openingen in de ruimte aanwezig, zoals roosters en ramen;
- Probeer de productie van vocht te beperken. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door de was buiten te drogen of een droger te gebruiken die het vocht naar buiten afvoert;
- Laat uw woning s ‘nachts niet teveel afkoelen. Als het in uw woning te koud wordt (minder dan 15 graden), kan vocht neerslaan. Door de woning te verwarmen (ook de slaapkamers) en tevens goed te ventileren en te luchten, kan er veel vocht uit de woning worden afgevoerd.